2018 yılında
dünya genelinde yapılan Google aramalarında en çok World Cup arandığı
görülürken, Türkiye’nin genel arama
kategorisinde doları arattığı saptandı.
Medya takip
ve raporlama ajansı PRNet, 2018
yılında Google’da en çok ne aratıldığına dair çıkan istatistik verilerini
inceledi. PRNet’in Google Trends
verilerinden ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, bu yıl dünya genelinde en çok aratılan kelimenin
World Cup olduğu görüldü. Bu durum Türkiye’de farklılık gösterirken, Türklerin
genel anlamda en çok arattığı kelime dolar olarak saptandı. Kişi bazında
bakıldığında ise Türklerin en çok Mina Başaran’ı arattığı görülürken, dizi
başlığında Sen Anlat Karadeniz, “Nasıl Yapılır?” başlığında ise Ziron ilk
sırada yer aldı.
Ajans Press ve PRNet’in Google Trends verilerinden derlediği başlıklara göre, genel aramalarda dolardan sonra en çok
aratılan sözcüklerin; Soy ağacı/ e-devlet, Dünya Kupası, e-müfredat, seçim
sonuçları, bedelli askerlik ve yeşil uzaylı olduğu saptandı. “Kişi” başlığında
ise Mina Başaran’ın ardından en çok Arda Öziri, Ali Koç, Münir Özkul ve Cenk
Tosun aratıldı. Dizi başlığında Sen Anlat Karadeniz’in ardından en çok Çukur,
Ufak Tefek Cinayetler, Bir Zamanlar Çukurova ve Erkenci Kuş olarak sıralandı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder